4. elokuuta 2017

Sigma Most-Wanted Brush Set

Jo aikaa sitten tilasin "guilty pleasure" -ostoksena Sigman Most-Wanted Brush Set -sivellinsetin eleven.fi:stä. Tuolloin oli nettikaupassa kaikki tuotteet -20% ja sen lisäksi minulla oli 11 euron lahjakortti, minkä olin saanut eleveniltä instagramin kuvakisasta. Näin ollen maksoin 79,30 € alunperin maksaneesta setistä vain 52,45 €, ei huono! Tällä alella perustelin itselleni vähän kalliimpien sivellinten hankkimisen.

Monelle kosmetiikkahöperölle siveltimet ovat varmasti ihan perusostoksia ja niihin halutaankin laittaa rahaa. Minä taas olen tähän asti ollut siveltimien suhteen aika pihi ja laitan rahani mieluummin vaikka laadukkaisiin luomiväreihin tai huulipuniin. Sivellinkokoelmani onkin suhteellisen pieni ja ostelen paljon mm. superedullisen essencen siveltimiä, mitkä ovat pääasiassa olleet ihan loistavia hintaansa nähden. Tällä kertaa esittelyssä on kuitenkin suhteellisen arvokas sivellinsetti, koska halusin ehdottomasti päästä tutustumaan myös tähän kehuttuun merkkiin.   


Sigman Most-Wanted Brush Set sisältää viisi Sigman suosituinta sivellintä. Setin hinta on siis noin kahdeksankymppiä, joten yhdelle siveltimelle jää setissä hintaa noin 16 euroa. Setin siveltimet ovat kaikki synteettistä karvaa ja sisältävät Sigman Sigmatech- ja Sigmax-kuituja. Ihmettelin sivellinten erivärisiä harjaksia, mutta luulisin että harjasten väri riippuu siitä kummasta kuidusta siveltimen harjakset ovat. Kaksi setin siveltimistä ovat kasvomeikkisiveltimiä ja kolme silmämeikkisiveltimiä.

Sivellinten ulkomuoto on kauniin yksinkertainen mustine varsineen ja hopeisine metalliosineen. Kaikki siveltimet tuntuvat kädessä laadukkaalla tavalla painavilta. Sivellinten karvat ovat tiiviisti kiinni, eikä yhdestäkään siveltimestä ole irronnut vielä karvaa pesussa tai muutenkaan. Laadun puolesta voin siis Sigman siveltimiä kyllä suositella. Olen ehtinyt nyt kunnolla testaamaan tämän setin, joten katsotaas sitten miten siveltimet ovat minulla käytössä toimineet.


F80 Flat Kabuki

Sigman kabukisivellin on melko pieni kabukiksi, ainakin muihin testaamiini kabukeihin verrattuna. Se ei periaatteessa haittaa, vaan nestemäistä meikkivoidetta levittäessä koko toimii luultavasti paremmin kuin suurempi. Itse levitän nestemäisen meikkivoiteen aina sormin ja olen käyttänyt tätä vain meikkipuuterin levittämiseen. Sivellin on pehmeä ja jämäkkä ja toimii hyvin myös meikkipuuterin levityksessä. Pidän enemmän kuitenkin suuremmasta ja hieman löysempikarvaisesta Everyday Mineralsin Flat Top Brushista, millä meikkipuuterin levittäminen on hieman nopeampaa.  


E40 Tapered Blending

Minulla oli suuret odotukset paljon kehutulle korostussiveltimelle. En tätä ennen omistanut varsinaista korostussivellintä ja olin käyttänyt tehtävään essencen häivytyssivellintä silmämeikkisiveltimistä. Hassua, mutta tykkään kyllä silti enemmän korostuspuuterin levitykseen tuosta essencen siveltimestä. En vaan tajunnut tätä sivellintä. Minusta tämä on niin tarkkaan hommaan, kuin korostuspuuterin levittämiseen, iso ja vähän kömpelö. Kyllä tällä homma hoituu, mutta mieluumin tartun pienempään siveltimeen. Sivellin on kyllä laadukas ja pehmeä, mutta ei minusta kovin näppärä korostamiseen. 


E40 Tapered Blending

Tämä sivellin taitaa myös olla Sigman kehutuimpia siveltimiä. Sivellin on ollut mielestäni ihan hyvä, mutta ei ole päässyt suosikkeihini. Tämä on hyvä superpigmenttisten luomivärien kerrostamiseen luomivakoon, koska sivellin nappaa pigmenttiä hyvin kevyesti. Häivyttämiseen sivellin on makuuni liian löysä. Minulla ei riitä kärsivällisyys näin löysällä siveltimellä häivyttämiseen, mutta uskon että moni muu tästä varmasti pitää. Toisaalta häivyttäminen on minulle silmämeikissä asia, missä tahtoisin kehittyä. Tämä sivellin on hyvä sellaiseen pikkuhiljaa häivyttelyyn ja kerrostamiseen, joten ehkä alan treenata tällä sitä kärsivällisyyttä. :D 


E25 Blending

Tämä on jännä sivellin. Nimessä on sana "häivytys", mutta ei tämä muotoilultaan muistuta häivytyssivellintä. Itse varjostan tällä silmän ulkonurkkaa ja luomivakoa sekä saatan myös sen jälkeen levittää tällä liikkuvan luomen sävyn. Sivellin on siis monipuolinen ja kaipa tätä voi jokainen käyttää mihin tahtoo. Hyvä sivellin, mutta ei tästäkään ihan suosikkia ole tullut. 


E30 Pencil

Kynäsivellin on tästä joukosta jäänyt minulla vähimmälle käytölle. Johtuen ihan vaan siitä, etten normaalisti käytä silmämeikissä tällaisia siveltimiä. Kynäsivellin sopii pienten yksityiskohtien tekemiseen, kuten silmän sisänurkan tai alaluomen meikkaamiseen. Tämä sivellin on kuitenkin makuuni jotenkin jäykkä, joten en oikein käytä sitä. Jos joskus kuitenkin tarvitsen sivellintä todella tarkkaan työskentelyyn, voisin tarttua tähän.

Tämän arvostelun perusteella voisi ajatella, että suhtautumiseni Sigmaan olisi jotenkin negatiivinen, mutta ei se oikeasti ole. Minusta kaikki näistä ovat laadukkaita ja hyviä siveltimiä, mutta yksikään ei vaan minun kohdallani osunut nappiin. Vika on enemmän käyttötarkoituksissa, johon jokaisella on omat mieltymyksensä. Saatan kuitenkin vielä merkin siveltimiä joskus hankkia, jos tulee vastaan joku todella hyvän oloinen. 

Mitkä ovat suosikkisiveltimesi Sigmalta? Vinkkejä näiden sivellinten käyttöön?


8 kommenttia:

  1. Flat Kabukia lukuun ottamatta multa löytyy nää kaikki ja tykkään myös älyttömästi jokaisesta! E40 on välillä mulla käytössä ihan päivittäin, mutta välillä taas mua ärsyttää se, että se on niin iso ja tosiaan vähän löysä. E35 Tapered Blending onkin mun mielestäni jonkin verran parempi, kun se on hitusen pienempi ja tiiviimpi häivytyssivellin.

    E25 on mun mielestä ihan huippu just sen takia, että sillä pystyy laittamaan luomiväriä liikkuvalle luomelle, luomivakoon ja myös häivyttämään. Teen aina välillä sellaset tosi simppelit muutaman eri luomivärin arkimeikit pelkästään ton siveltimen kanssa :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tuo E35 mua vähän kiinnosteliskin :) Kuulostaa enemmän mun jutulta. Ehkä mä annan vielä tolle E25:lle mahdollisuuden, se on jäänyt vähälle käytölle just ton takii kun en oikeen oo tajunnu et mihin sitä nyt kuuluis käyttää :D

      Poista
  2. E25 on mun himotuslistalla mutta en vielä ole sortunut Sigmaan, vaan tyytynyt vähän edullisempaan ja silti hyvälaatuiseen Zoevaan.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Zoeva on mulla vielä täysin testaamatta. Onko sulla antaa suosituksia heidän siveltimistä? :)

      Poista
  3. Mä olen tykännyt paljon halpissiveltimistä, kuten essence ja elf. Lisäksi käytän enimmäkseen Real Techniquesia ja Ecotolsia ja kaikenlaisia halpoja random-siveltimiä. Mulla on kans Sigman E40 ja käytän sitä aika harvoin ihan samoista syistä: se on vähän liian lötkö, eikä aina "tottele" käyttäjäänsä. Coastal Scentsillä on joitakin häivytyssiveltimiä, jotka peittoaa tuon Sigman.
    Lisäksi mulla on Sigman P84 Precision Angled Brush, joka taas on mun makuun liian jämäkkä, mutta ihan vaan nanomillin verran. Käytän sitä jonkinlaisena yleissiveltimenä, vaikka onkin varjostussivellin.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Sama homma, noilta molemmilta mulla on hyviä siveltimiä ja vielä erityisesti essenceltä :) Real Techniques ja Ecotools samaten kuuluvat suosikkeihin. Meillä on selkeesti sama maku siveltimien suhteen!

      Poista
  4. Multa löytyy tämä setti myös ja oon kyllä tykännyt. Ainut lähes käyttämättä jäänyt sivellin on tuo kabuki. Yleensä levitän meikkivoiteen sienellä, mutta siveltimistäkin pidän RT:n Expert Face Brushista enemmän :) Muuten oon tykännyt kaikista. Varsinkin E40 ja E25 ovat mulle ihan korvaamattomia ja käytän niitä aina luomiväriä laittaessani. Mäkään en varsinaista häivyttelyä E40 -siveltimellä tee, mutta tuon sillä juuri häivytysväriä luomivakoon :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mun sisko testasi tuon kabukin meikkivoiteen levityksessä ja tais tykätä :) E40 oli tosiaan ihan jees tuohon häivytysvärin laittoon, mut ei itse häivyttelyyn. Muistelinkin, että nää siveltimet taitaa näkyy usein mm. sun videoilla! :)

      Poista