3. kesäkuuta 2016

Pettymykset 1

Hyvää viikonlopun alkua! Parissa blogissa olen nähnyt kirjoiteltavan tuotteista, jotka ovat aiheuttaneet jollain tapaa pettymyksen. Useamminhan blogeissa suositellaan hyväksi havaittuja tuotteita ja huonoista ei sitten ehkä kirjoiteta mitään. Huonoushan on ihan subjektiivinen asia, tässä yhteydessä se tarkoittaa ettei tuote sovi juuri minulle syystä tai toisesta. Se ei tarkoita, etteikö se voisi sopia jollekin toiselle. Jos sinua kiinnostaa, mitä tuotteita kehottaisin oman kokemukseni perusteella välttämään, lue eteenpäin.


Ripsivärit ovat meikkituote, joka jakaa varmasti mielipiteitä. Minulla tähän päätyi kaksi ripsiväriä, jotka ovat varmasti monen suosikkeja. Lumenen uudesta True Mystic Volume -ripsiväristä olin superkiinnostunut, kun se vihdoin tuli myyntiin. Tuntui, että kaikki sitä testanneet ihastuivat siihen saman tien. Pettymys olikin sitten suuri, kun itse sain ripsivärillä aikaan vain yhtä suurta klimppiä olevat ripset. 

Epäilin jo, että olinko saanut virheellisen kappaleen. Tuubissa ei tuntunut olevan massan määrää säätelevää stopperia ollenkaan, niin paljon massaa tuli harjan mukana. Mitenkään muuten en saanut tätä ripsiväriä toimimaan, kuin niistämällä harjan joka puolelta ylimääräisen massan takaisin tuubiin ja ripsiin levittämisen jälkeen kampaamalla ripset ripsikammalla. Pettymykset eivät kuitenkaan loppuneet siihen, vaan Lumenen ripsiväri alkoi myös varista aika nopeasti poskille.  


Benefitin joulukalenterista saamani BADgall Lash -ripsivärin miniversio taas oli Lumenen ripsivärin vastakohta. Tässä taas massa on niin kuivaa, etten saa sillä ripsiin minkäänlaista näyttävyyttä. Levityksen jälkeen ripset näyttävät vain värjätyiltä, ei muuta. Njääh!


Kubissin peitevoidetta* kohtaan minulla oli omat epäilykseni jo ennen käyttöön ottoa. Suosikkini Cliniquen All About Eyes -peitevoide on asettanut peitevoiteiden riman aika korkealle, joten en uskonut huomattavasti halvemman peitevoiteen sinne asti yltävänkään. Harmikseni en kuitenkaan saanut Kubissin peitevoidetta toimimaan itselläni ollenkaan. Laitoin peitevoidetta iholle aplikaattorilla, jonka jälkeen aloin sormin taputtelemaan sitä paikalleen. Joko peitevoide tuntui vaan katoavan iholta tai sitten paikoittain se jämähti paikalleen ruman näköisesti. Tuote oli minulle niin susi, etten edes anna sille toista mahdollisuutta.


Pariisin tuliaisena tuotu Bourjoisin Color Boost -huulipunakynä ei koostumukseltaan vastannut odotuksiani. Sävy on kyllä ihan nätti ja siksi aion tätä myöhemmin käyttääkin. Huulituntuma tuotteessa on kuitenkin inha, etten ole moiseen aiemmin törmännyt. Ensinnäkin puna liukuu huulilla ees taas, eikä oikein asetu. Punaa tulee koko ajan myös suuhun ja maku tässä on inhottavan vahamainen. Pahin on kuitenkin fiilis, joka punasta tulee suun limakalvon ja huulten sisärajan yhtymäkohtaan. Siihen tulee siis vaalea rantu, joka sekä näyttää että tuntuu epämiellyttävältä. Hyvin kevyesti levitettynä tätä kaikesta huolimatta aion välillä käyttää. 


Deodoranttien ja antiperspiranttien käyttäjänä olen melko vaativa. En tykkää, että dödö jää kainaloihin märkänä, sotkee vaatteita tai ei pidä hikoilua kurissa. Vaatimuksena on myös se, ettei dödöön tukehdu sitä laittaessa (lähinnä sprayt), ettei se ärsytä kainaloiden ihoa ja ettei se haise liian voimakkaalta tai pahalta. 

Adidaksen uudelle Adipure -antiperspirantille* minulla oli kovat odotukset. Adipure on ensimmäinen antiperspirantti, joka ei sisällä alumiinia. Tämä dödö petti minut kuitenkin pahemman kerran, kirjaimellisesti. Minulla Adipure ei kestänyt kainaloissa tuntiakaan, jonka jälkeen kainalot tuntuivat haisevan enemmän kuin ilman deodoranttia ja lisäksi dödö oli kertynyt kainaloihin pieniksi hyytelöpallukoiksi, hyh. Kaiken hyvän lisäksi Adipuren haju on aika voimakas ja tämä on niitä spray-dödöjä, joihin meinaa tukehtua niitä suihkuttaessa.

L'Occitanen Verveine Argumes -deodorantti on ollut tehoiltaan keskiluokkaa, eikä siis riitä minulla yhtään aktiivisempaan päivään. Pettymykseksi tämä nousi kuitenkin aiheuttaessaan minulle kainaloihin ihottumaa. Ihottuman parannuttua siirryin vielä käyttämään dödöä silloin tällöin, jolloin sen kanssa ei ole enää ollut mitään ongelmaa. En kuitenkaan ostaisi tätä uudestaan.

Tässä siis vain minun, yksittäisen ihmisen, kokemuksia näistä tuotteista.

Oletko testannut samoja tuotteita? Ovatko ne olleet sinullekin pettymyksiä vai kenties ihan sopivia?

*Saatu blogin kautta

16 kommenttia:

  1. Hmm, toi Lumene muuten kanssa varisi mulla, mutta musta tuntuu, että sun versiosta on varmaan just puuttunut se osa, joka vähän karsii sitä massaa. Muuten se on ollut kyllä meinaan mun suosikki Lumenen ripsareista, siis ihan ehdottomasti testaamistani Lumenen toimivin.
    Adipure on kanssa vähän semmonen että joo ja jaa. Mulla se pitää TODELLA hyvin ensimmäisen päivän, mutta se seuraavan vuorokauden haju on jotain niin jäätävää, että ei oo hetkeen tehnyt juuri mieli käyttää sitä.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mulla ei oo vertailukohtaa, kun toi on ainoa ripsari mitä oon Lumenelta testannut. Jos siitä olisi tullut vähemmän massaa, niin nään kyllä mikä tossa saa ihmiset siitä tykkäämään. On siinä potentiaalia!

      Hahaa oiski pitänyt päivän, mulla oikeesti se petti oltuaan tunnin kainaloissa :D

      Poista
  2. Ei oo tuttuja mikään näistä, mutta oli tosi kiva lukea sun mielipiteet näistä tuotteista! Mä mietin pitkään ton Lumenen ripsarin ostamista, kun kaikki sitä tuntui aluksi hehkuttavan, mutta jätin lopulta ostamatta. Mä oon todella nirso ripsarin suhteen ja mitä nyt oon myöhemmin lukenut myös näitä ei-niin-positiivisia arvosteluja tosta, niin veikkaan ettei toi olis sopinu mulle ollenkaan.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No etpä ole siis paljosta jäänyt paitsi ;) Lumenen ripsari ei kyllä sopinut mulle ollenkaan. Tykkään ihan päinvastaisesti sellaisista ripsiväreistä, jotka erottelee hyvin eikä tee klimppiä. Tietty tuuheutta ja pituutta pitää myös tulla :)

      Poista
  3. Minulla on Lumenen True Mystic ripsarista ihan samat kokemukset; massa klimppistä, eikä millään asettunut nätisti ripsille, ja päivän mittaan varisi alaluomille. Ei kiva.

    VastaaPoista
  4. Mulle Lumene oli kans pettymys, liikaa omaan makuun massaa harjaan ja suttasi ihan ennätysnopeaan mun silmänaluset. :( Aion silti uhmaten kokeilla myös vedenkestävää. :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä en kans voi sietää suttaavia ripsivärejä, enkä sitä et ne karisee. Mut tottakai kannattaa kokeilla vedenkestävääkin, ehkä se ainakin pysyy paremmin?

      Poista
  5. Lumene ripsari vielä testimättä, jännityksellä odotan, en ole raaskinut testailla kun olen niin koukussa Lorkun uusimpaan ripsariin ja juurikin pelkään vertailua. Lorkun ripsarit ovat vaan aina pelittäneet juurikin mulla niin hyvin.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ripsikampa oli tosiaan välttämättömyys mulla tän ripsarin kanssa, mut jos mulla oikeesti olikin joku virheellinen yksilö, mistäs sen tietää! Lorkulta oon testannut yhtä ripsaria ja sillä ainakin jälki oli ihan eri luokkaa kuin Lumenella.

      Poista
  6. Lumene oli mulla järjettömän positiivinen testiyllätys, mutta tuo Benefitin BadGal oli myös mun ripsille tosi surkea, kun sitä joskus kokeilin :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jännä kun toi Lumene näin jakaa mielipiteitä. Mut kiva et sulla toimi :)

      Poista
  7. Adipure oli mulla myös aika susi! Ei tosiaan pysynyt kuin hetken ja aiheutti hienhajua, jota normaalisti mulla ei ole, tosi outoa! Lumenen ripsari ei oo mulla mitenkään klimppinen tms, se ei vaan tee mun ripsille juuri mitään.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mulla oli ihan sama homma Adipuren kanssa! Tuntui että haisin pahemmalta, kuin mitä olisin ilman dödöä haissut. Mulle Lumenen ripsari teki liikaakin :D

      Poista
  8. Itse tykkäsin taas mielettömästi tuosta Lumenen ripsarista ja se vedenkestäväkin on pakko vielä jossain vaiheessa kokeilla :) Mutta näinhän se menee ettei sokeasti voi luottaa toisten suositukseen, aina kosmetiikkaa ostaessa ottaa sen riskin ettei se sulla olekaan yhtä loistava kuin kaverilla..

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Juuri näin, tuo Lumenen ripsari olikin erityinen pettymys kun niin moni on tykännyt siitä. Mutta kaikki ei voi toimia kaikilla!

      Poista