19. maaliskuuta 2016

50 faktaa minusta

Nyt tulee vaihteeksi jotain ihan muuta kuin kosmetiikkaa. Olen katsellut näitä "50 faktaa minusta" videoita paljon Youtubesta ja halusin tehdä aiheesta oman version blogiin. Minusta näitä on hauskaa sekä tehdä että lukea. Siispä jos olet kiinnostunut tietämään vähän enemmän minusta, lue toki eteenpäin.


1. Rakastan kynttilöitä, erityisesti tuoksukynttilöitä. Olen kehittänyt pakkomielteen Bath & Body Worksin kynttilöistä, vaikka en ole koskaan haistellut niitä. Suosikkimerkkejäni tuoksukynttilöistä ovat Yankee Candle ja Joik.

2. Pidän enemmän talvesta kuin kesästä, koska inhoan kuumuutta ja hikoilua muuten kuin urheillessa. Pidän myös enemmän syksy- ja talvivaatteista.

3. Lempieläimeni on koira. Sen lisäksi rakastan sammakoita.

4. Olen hyvin laukku-uskollinen. Käytän yleensä yhtä laukkua kerrallaan ja vaihdan sitä vain baarireissuille. Nykyinen laukkuni on laivaston sininen Michael Korsin Jet Set ja se on ollut minulla käytössä reilun vuoden. 

5. Olen haaveillut noin iäisyyden reissusta Austraaliaan.


6. Minulla on poikaystäväni kanssa pian 2-vuotias chihuahua Sisu. Sisu on täysin nimensä veroinen; se osaa olla aika temperamenttinen, mutta myös maailman suloisin sohvakaveri.

7. Omistan siskojeni kanssa myös perheemme ensimmäisen koiran, chihuahuan nimeltä Max. Max on pian 11-vuotias, maailman kiltein ja nallekarhumaisin koira, joka rakastaa äitiäni enemmän vain ruokaa.

8. Olen järjestelmällinen ihminen kontrollifriikkeyteen asti. En kestä epäjärjestystä; kun ympäristöni on tavarakaaos, en saa sisäisestikään rauhaa. 

9. Inhoan myös likaa ja pölyä, mutta niille pystyn paljon helpommin ummistamaan silmäni.

10. Lempikotityöni on pyykkien viikkaus, joka on minusta jopa rentouttavaa. Imuroimisesta en pidä.


11. Olen seurustellut poikaystäväni kanssa reilut kuusi vuotta, josta olemme asuneet yhdessä viisi.

12. TV-sarja, jota olen katsonut enemmän kuin mitään muuta on Buffy, vampyyrin tappaja. Rakastuin Buffyyn teininä, ostin kaikki kaudet dvd:nä ja olen katsonut ne varmasti kymmenen kertaa.

13. Suuntavaistoni on ihan surkea, enkä osaa juurikaan lukea karttaa.

14. Soitin lähes kymmenen vuotta pianoa ala- ja yläasteella ollessani. Osaan edelleen soittaa muutaman kappaleen, vaikka nykyään soitan pianoa vain pari kertaa vuodessa kun olen kotikotona käymässä. 

15. Olen ehdottomasti persoonaltani introvertti. Olen toisaalta sosiaalinen, mutta ihmisten kanssa vietetyn ajan vastapainoksi tarvitsen paljon omaa aikaa ja rauhaa. Viihdyn paremmin pienessä porukassa kuin suuressa.


16. Minulla on yliliikkuvat nivelet ja etenkin polveni naksuvat ja poksuvat kun menen kyykkyyn.

17. Salainen paheeni on sulatettu juusto. Rakastan monia juustoja, mutta tykkään edamista eniten sulatettuna.

18. Olen taitava vaistoamaan ihmisten mielialoja ja mielipiteitä eri asioiden suhteen.

19. Olen lapsesta asti pitänyt kiipeilemisestä, silloin saatoin kiivetä monen kymmenen metrin korkuisiin puihin. Aikuisena olen tyytynyt seikkailupuistojen latvaratoihin, jotka ovat yhtälailla haastavia ja jännittäviä.

20. Ihailen musikaalisia ihmisiä, jotka muistavat helposti laulujen sanoja ja laulavat kauniisti ja nuotilleen edes sen kummemmin yrittämättä.


21. En osaa yhtään sisustaa, minkä huomaa hyvin tylsästi sisustetusta asunnostamme. Ensi syksynä muutamme uuteen kotiin, jolloin ajattelin rahatilanteen rajoissa paneutua tähän asiaan enemmän.

22. Lempivärejäni ovat pinkki, laivaston sininen ja viininpunainen. Uusin suosikkini on vaaleanvioletti.

23. Toivon usein, että olisin kärsivällisempi ja sietäisin paremmin stressiä ja muutoksia.

24. Olen ollut pescovegetaristi kohta 8 vuotta. 

25. Suosikkiliikuntalajini ovat ratsastus (en harmikseni ole ollut hevosen selässä moniin vuosiin), koripallo (inhoan pelaamista, mutta rakastan heitellä koreja) ja jooga (viime vuosien suosikki, jota olen harrastanut epäsäännöllisesti).


26. En ole lainkaan aamuihminen ja minusta tuntuu aina ettei päiväni käynnisty kunnolla ennen puolta päivää. 

27. Valitsen pitsatäytteikseni lähes aina tonnikalan, ananaksen ja Aurajuuston. En pidä pitsassa mistään muusta sinihomejuustosta, kuin Aurasta.

28. Olen kofeiiniherkkä. Minulle tulee kahvin juomisesta ylipirteä, ylipuhelias ja tärisevä olo. Silti juon usein kahvia, koska se on hyvää.

29. Käyn usein keskusteluja pääni sisällä. Usein kuvittelen keskustelevani milloin mistäkin jonkun tuntemani ihmisen kanssa, kun olen kävelyllä koirani kanssa. Jos keskustelu on hyvä, tuntuu aika muuten tylsällä lenkillä lentävän nopeasti.

30. Minulla on kaksi pikkusiskoa.


31. Minut saa hymyilemään mm. auringon paiste ja raikas ulkoilma, tanssittava musiikki sekä luonto ja eläimet.  

32. Haluaisin oppia tunnistamaan tähtikuvioita. 

33. Olin lapsena ja nuorena lukutoukka ja saatoin lukea kaiken vapaa-aikani aamusta iltaan. Olen varma, että sillä oli suuri vaikutus siihen että olen aina ollut hyvä äidinkielessä. Lukeminen on mahtava harrastus.

34. Suosikkijuhlani on joulu. Olen meidän perheen pahin jouluhössöttäjä. Olen se henkilö, jolla on kaikki joululahjat hankittuna jo marraskuussa ja joka on eniten innoissaan kuusen koristelusta.

35. Tällä hetkellä olen koukussa YouTube-videoihin, voisin katsoa niitä tunteja putkeen. 





36. En ole koskaan katsonut Frendit -tv-sarjaa.

37. Olen värjännyt hiukseni punaiseksi, ruskeaksi ja blondiksi. Blondi olen ollut nyt jo lähes kymmenen vuotta. 

38. Tykkään kovasti Studio Ghiblin elokuvista. Suosikkejani ovat Henkien kätkemä (2001), Ponyo rantakalliolla (2008), Kätkijät (2010) ja ennen Studio Ghiblin perustamista tehty Tuulen laakson Nausicaä (1984).

39. Olen ajanut traktorilla, moottorikelkalla ja mönkijällä sekä ohjannut moottorivenettä. Isäni ja ukkini opettivat näitä taitoja minulle lapsena.

40. Inhokkiruokiani ovat oliivit, kookosrouhe, valkohomejuusto, kaurapuuro (josta haluaisin kovasti pitää), rusinat, herkkusienet ja tatit.


41. Olen viime aikoina pitänyt erityisen paljon avokadolla päällystetystä ruisleivästä ja pakastemaissista, jota syön suoraan pakkasesta.

42. Pelkään ahtaita paikkoja. Erityisesti sukeltaminen ahtaisiin paikkoihin on yksi pahimmista painajaisistani. Silti jollain kierolla tavalla pidin elokuvasta Sanctum (2011).

43. Pelkään myös korkeiden rakennusten tai rakennelmien kaatumista, kun olen niissä.

44. Luonteenpiirteitä, joita eniten arvostan itsessäni ovat huumorintaju, käytännöllisyys, herkkyys ja huolehtivaisuus.

45. Suosikkilautapelini on Alias.




46. Haluaisin joskus oppia snorklaamaan ja käydä snorklaamassa koralliriutalla.

47. Suosikkiherkkuni on suklaa. Lindtin Lindor Strawberries & Cream -suklaakuulat, Maraboun Black-salmiakki -suklaalevy ja Hersheyn Cookies & Cream -suklaalevy ovat muutamia ykkössuosikkejani.

48. Suklaan lisäksi tykkään älyttömästi Fudge Loven fudgesta, jos et ole kokeillut, niin kokeile!

49. Minulla on ollut lapsesta saakka tapana "pelastaa" kastematoja sateisella ilmalla pois tieltä, ettei niitä tallata tai ajeta päältä. Vien ne tien sivuun maahan ja toivon niiden pääsevän maan alle turvaan. 

50. Kun perustin blogini, halusin sen nimeksi jotain tyttömäistä ja minua kuvaavaa. "Neiti" on se tyttömäinen osa, minttu tuli sinne väliin, koska pidän siitä niin makuna, tuoksuna kuin värinäkin ja kihara tulee luottokampauksestani eli kiharoista.


50, huh! En tehnyt tätä erityisesti haaste-mielessä, mutta jos haluat poimia idean omaan blogiisi, niin ole hyvä! Minulle saa myös vinkata jos tekee aiheesta oman postauksen, minä ainakin lukisin mielelläni lisää teistä. :)

Postauksen kuvituksena on sekalaisia instagram-otoksia.

12 kommenttia:

  1. Chihut <3 Kun muutin kotoa pois niin kaverillani (joka oli tuolloin kämppikseni) oli chihuahua. Siitä tuli sitten vähän minunkin koirani. Pieni tarmokas ja myös sisukas kaveri. Ja toisaalta hellyyden kipeä syliteltävä.

    Näitä postauksia on kiva lukea, voisin toteuttaa itsekin tässä joku päivä, mutta hieman pienemmässä mittakaavassa. Löysin postauksesta useampia yhtäläisyyksiä itseni kanssa :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Chihut on ihan parhaita, isoja persoonia pienessä koossa <3 Kiva jos inspiroiduit postauksesta :)

      Poista
  2. Jes, tosi kiva kuulla että en ole ainoa helle-vihaaja. :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tuskin me ainoita maailmassa ollaan, helteen rakastajat ehkä vaan mainostaa omaa kantaansa enemmän :D

      Poista
  3. Vastaukset
    1. Kiitoksia! Mustakin näitä on yleensä kiva lukea :)

      Poista
  4. Tällaset postaukset on aina kivoja! Mäkin pelastan kastematoja :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Musta kans! Oooo kastematokaveri! Perustetaanko yhdessä kastematojen suojeluyhdistys?

      Poista
  5. Meissä on kyllä tosi paljon samaa!! Ja huh, mulla teki jo 20 kohdan keksiminen vaikeeta, oot kyllä hyvä kun keksit 50 :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Juu, yhtäläisyyksiä löytyy! Mun piti kyllä tosissaan miettiä, mut ei tää loppujen lopuks ollu edes niin vaikeeta. Piti vaan vähän syväluotaa et mitäs mussa nyt onkaan kerrottavaa :D

      Poista
  6. Olipa ihana postaus, näitä on kiva lukea! Taidan näpytellä itsekin tällaisen postauksen ^__^

    Mäkään en ole ikinä katsonut Frendejä, ja siitä saan kuulla jatkuvasti kavereiltani. Se on vissiin jollain lailla pöyristyttävää toimintaa naiselta, ettei edes Frendejä oo kattonu :'D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Sini :) Tee toki, musta ois kiva lukee se! Tuntuu että KAIKKI rakastaa Frendejä. Mä en jotenkin vaan ole "törmänny" siihen sarjaan niin, että olisin vaan aloittanut sitä katsomaan, mutta mulle kyllä yleensä kaikki päällenauretut sarjat on iso turn-off. Tarkotan siis niitä sarjoja, joissa kaikkien vitsien jälkeen tulee yleisön naurua nauhalta :D

      Poista