9. helmikuuta 2016

Meikkikokoelma: meikinpohjustusvoiteet

Olen jo jonkin aikaa miettinyt tekeväni postauksia meikkikokoelmastani tai oikeastaan ajatus on välillä käynyt mielessä ja sitten taas unohtunut. Näitä on aina mukava lukea muidenkin blogeista, kuin myös katsoa tubettajilta meikkikokoelma-videoita. Oikeastaan minun piti ensin vain tehdä näistä kolmesta meikinpohjustusvoiteesta vertailu, mutta koska ne ovat myös ainoat omistamani pohjustajat, tuleepa tässä samalla aloitettua meikkikokoelman läpikäynti. 


Jollekin se saattaa olla käsittämätöntä, että omistan vain kolme kasvomeikin pohjustajaa. Toinen taas saattaa ihmetellä, että onko näistäkään yksikään tarpeen. Olen sitä mieltä, että ihan hyvin voisin elää ilman yhtäkään näistä. Koska meikkipohja on minulle kuitenkin meikin tärkein osa, on minusta mukavaa etsiä keinoja tehdä siitä vielä kauniimpi, tasaisempi ja kestävämpi. Pientä kokoelmaani selittää myös se, että nämä on kaikki hankittu/saatu viime syksyn ja talven aikana, sitä ennen en ollut käyttänyt pohjustajia kuin silmämeikille. Tutustutaas nyt näihin kolmeen, jotka saattavatkin olla monille jo tuttuja.


Ensimmäisenä Clarinsin Instant Smooth Perfecting Touch*. Olen pohjustajia käyttäessäni oppinut, että niitä on olemassa hyvin erilaisia eri tarkoituksiin. Tämä on koostumukseltaan kuivaa ja paksua voidetta ja sen on tarkoitus ensisijaisesti tasoittaa kasvojen ihoa ja täyttää ihohuokosia, juonteita ja ryppyjä. Voidetta levittäessä se ikäänkuin sulautuu ihoon jättäen sen pinnan sileäksi ja mattaiseksi.

Minulla Clarinsin pohjustaja on toiminut vaihtelevasti eri meikkivoiteiden kanssa. Annostelussa on parempi laittaa aina liian vähän kuin liikaa. Jos voidetta laittaa liikaa, se rullautuu meikkivoidetta laittaessa. Parhaimmillaan Instant Smooth-voide tasoittaa ihon pinnan, jolloin meikkivoide ei puolestaan vajoa päivän aikana huokosiin. Täytyy kyllä sanoa, että hirveästi en ole kuitenkaan tästä pohjustajasta hyötynyt.

Omistamani purkki on näytekoko. Täysikokoisessa purkissa on 15 ml tavaraa ja sen hinta on reilu 30 e.   


Benefitin the POREfessional vastaa suurelta osin Clarinsin Instant Smooth Perfecting Touchia. Se on koostumukseltaan myös kuivahkoa voidetta, joka lupaa täyttää ihohuokoset ja juonteet sekä loihtia kasvoille tasaisen pinnan. Pohjustajan koostumus on öljytön ja se lupaa myös pidentää meikin kestoa.

Benefitin pohjustaja on tosiaan hyvin samankaltainen kuin Clarinsin, mutta ehkä kuitenkin hieman kevyempi. Tämä ei lähde ihollani yhtä helposti rullaamaan. Hyvin pieni määrä riittää kuitenkin myös tätä voidetta ja näytekokoinen tuubi riittää todella pitkäksi aikaa. Jälleen meikkipohjaa parantavat ominaisuudet ovat olleet minulla hyvin pienet, enkä koe tätäkään pohjustajaa miten välttämättömänä omalle iholleni.

Omistamani tuubi on näytekoko. Täysikokoinen tuote sisältää 22 ml tuotetta ja maksaa hieman alle 30 euroa. 


Jane Iredale Smooth Affair for oily skin* on pohjustajana eri maata kuin Clarinsin Instant Smooth ja Benefitin POREfessional. Se on ohuempaa, hieman sameaa geeliä. Se kuitenkin lupailee aika samoja asioita: minimoi ihohuokosia ja juonteita, saa ihon näyttämään pehmeältä ja mattaiselta. Lisäksi Smooth Affairin rasvaisen ihon versio vähentää punaisuutta.

Tästä pohjustajasta olen tykännyt näistä kolmesta eniten. Se ei mielestäni tee ihosta mattaista, vaan antaa sille lisäkosteutta. Iredalen pohjustaja ei ole rullautunut minkään meikkivoiteen kanssa. En ole huomannut kuitenkaan erityistä eroa meikkipohjan kestossa, jos olen käyttänyt tätä pohjustajaa. 

Tämä on täysikokoinen tuote, jossa on 50 ml tuotetta ja sen hinta on noin 60 euroa.  


Vasemmalta oikealle vielä swatchit pohjustajista: Clarins, Benefit ja Jane Iredale.

Jatkan tutustumistani pohjustajiin ja samalla täydellisen meikkipohjan metsästystä. Uskon, että pohjustajista on hyötyä sen oikean sattuessa kohdalle. Minua kiinnostaisi erityisesti heleyttä ja kestoa lupaava meikinpohjustaja. Tietääkö joku hyvän sellaisen?

Mikä on suosikkimeikinpohjustajasi?

*Saatu blogin kautta  

10 kommenttia:

  1. Mä tykkään tosta JI:n pohjustajasta tosi paljon, se sopii pintakuivallekin iholle loistavasti. On varmaan viime syksyn käytetyin pohjustajani. <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ihan mielenkiinnosta, kun olen itse vielä huono näitä vaikutuksia havainnoimaan: mitä se Jane Iredalen pohjustaja tekee sun iholla? Mä kun tosiaan en ole huomannut muuta kuin et se tuo iholle lisäkosteutta ja vähän tasoittaa pintaa. Pysyykö sulla meikki paremmin sen kanssa? :)

      Poista
  2. Mun suosikki on tuo Clarins. Pohjustajat ei varmaan ole mitenkään välttämättömiä nuorelle ja tasaiselle iholle, mutta ikääntyvää nassua ei meikata ilman niitä kun alkaa olla juonnetta ja ryppyä ja huokosia täytettäväksi:D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Nuorella iholla on tietysti vähän eri tarpeita, kuten itse en pistäisi pahakseni lisäheleyttä ja parempaa kestoa meikille erityisesti nopeasti rasvoittuvalla t-alueella. Mut joo, ei vaan ole vielä sattunut sopivaa pohjustajaa vastaan. Kiva kuulla, et tuo Clarins toimii sulla! :)

      Poista
  3. Mulla on tuo Benefitin pohjustaja, ja se on ihan hyvä pitämään ihoa pidempään mattana, mutta en tiedä ostanko sitä toiste. Clarinsin purkkikin multa löytyy, mutta en ole vielä kokeillut :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oukei, kerro jos huomaat Benefitissä ja Clarinsissa eroa, mun mielestä ne oli tosi samanlaiset. Mä en oikein huomaa tuossa mattaisuudessa eroa, kun oma iho ei niin paljoa talviaikaan rasvoitu..

      Poista
  4. Heh, kirjoittelin myös juuri pohjustajista/viimeistelijöistä, ei niitä mullakaan ole nyt kuin neljä kasvoille. Miksi olisi liikaa, kun en kerkeä kaikkia käyttää kuitenkaan... :) Jane Iredalen pohjustus kuulosti mielenkiintoiselta, vaikka nestemäiset pohjustajat vähän jännittävätkin. :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Pitääpä käydä lukemassa :) Samoilla linjoilla olen, niin vähän noita pohjustajia kuluu yhdellä käyttökerralla, että näytetuubejakin saa tosissaan käyttää et joskus loppuvat :D

      Poista
  5. Mulla on ollut käytössä jo pidempään Misshan M BB Boomer pohjustaja. Olen kyllä tykännyt. Pitää minun mielestäni meikkini pidempään parempana sekä kirkastaa ihoa. Aluksi tuntui oudolta kun ihosta tuli hohtavan vaaleanpunainen :O mutta se tasoittuu kun laittaa meikkivoiteen päälle. Kaiken lisäksi BB Boomer on tainnut vaalentaa vanhoja akne arpia!
    Nenän alueelle laitan alle Loreal Nude Magique Blur Creamia silloin kun ihohuokoseni ovat suuremmat.
    -Tingeling-

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kylläpäs kuulostaa mielenkiintoiselta! Pidetään mielessä :)

      Poista