4. tammikuuta 2016

Vuoden 2015 parhaat

Uusi vuosi 2016 ja ekaa kertaa pääsen nyt erittelemään viime vuoden parhaita tuotteita! Tähän aikaan edellisenä vuonna blogi oli ollut pystyssä vasta niin vähän aikaa, että en silloin kokenut vielä järkeväksi alkaa miettiä koko vuoden suosikkeja. Nyt valintojen tekokin on paljon helmpompaa, kun blogista voi luntata mistä on milloinkin tykännyt. Suurin osa suosikeistani on kyllä parhaillaankin käytössä, mutta paria tuotetta en tällä hetkellä omista. Jaoin nämä nyt kolmeen kategoriaan eli meikit, ihonhoito ja muut. Hiustenhoito on sisällytetty muihin, koska en keksinyt kuin kaksi hiustuotetta, joihin olisin tänä vuonna palavasti rakastunut. Parhaiden joukosta tosiaan löytyvät vain parhaista parhaat ja harmittavan monta loistavaa tuotetta jäi tämän postauksen ulkopuolelle, koska halusin pitää määrät hillittyinä. Katsotaas!



MEIKIT

L'Oreál Brow Artist Plumper*

L'Orealin uuden kulmageelin otin käyttööni vasta loppusyksystä, mutta se vakuutti minut jo. En ole tämän käyttöönoton jälkeen koskenutkaan kulmakynään, eikä kulmien laittaminen ole koskaan ollut näin helppoa. Kulmakynällä taiteillessa minulla oli välillä ongelmana, että kulmista ei tullut tarpeeksi luonnollisen näköisiä. Brow Artist Plumperilla jälki on luonnollista, mutta sävyn ja pidon lisäksi sillä saa kulmiin myös tuuheutta kulmiin jäävien kuitujen ansiosta. Loistotuote vaaleahipiäiselle ja kiireiselle meikkaajalle.

Idun Minerals Brunkulla -luomiväripaletti

Vuoden käytetyin luomiväripalettini, ehdottomasti. Vaikka hankin joulukuussa 2014 myös ensimmäisen Naked-palettini, on se silti jäänyt vähälle käytölle Iduniin verrattuna. Tästä vaan löytyy ne kaikkein kivoimmat perussävyt, joilla saa nopeasti tehtyä kauniin ja yksinkertaisen silmämeikin. Jokaista nappia olen käyttänyt paljon, kaikista eniten kuitenkin vasemman alakulman vaaleanpunaista, jossa jo pohja paistaa. Tulen varmasti jatkossakin suurkuluttamaan tätä palettia, se vaan on niin hyvä. Brunkullan olen maininnut aiemmin mm. Syyskuun Paras & Pettymys -postauksessa

Jane Iredale PurePressed -mineraalimeikkipohja*

Rakkauteni mineraalimeikkipohjiin syntyi tästä kauniin kultaisessa pakkauksessa olevasta meikkipohjasta. Kokeilemani mineraalimeikkipohjat levittyvät poikkeuksetta kasvoille kauniisti, mikä ei taas nestemäisten meikkivoiteiden kanssa ole varmaa. Viime aikoina en ole löytänyt hyviä meikkivoiteita, joten olen käyttänyt mineraalimeikkipohjia todella paljon. Jane Iredale on minulle kuitenkin se paras, jolla saan aina luonnollisen, peittävän ja eloisan näköisen meikkipohjan. Toinen kappale tästä upeasta tuotteesta on jo otettu käyttöön. Olen kertonut tuotteesta aiemmin Jane Iredale -postauksessa sekä pohja on myös päässyt Maaliskuun lemppareihin

NYX Butter Gloss "Apple Strudel"

Kesällä Berliinistä ostettu huulikiilto oli ensikosketukseni NYX:iin ja sillä tiellä olen edelleen, äskettäin tilasin myös toisen sävyn tästä kyseisestä tuotteesta. Ehdottomasti paras huulikiilto, jota olen käyttänyt. Apple Strudel on aivan täydellinen, persikkainen sävy. Sopii käytettäväksi lähes jokaisen silmämeikin kanssa ja on erityisen kaunis tavallisessa arkimeikissä. Koostumus on pehmeä ja paksu, ei ollenkaan tahmaava. Sävy toistuu kauniisti huulilla ja näyttää luonnollisella tavalla kiiltävältä. Tuotteessa on myös vaniljaisen makea tuoksu. Tuote kuuluu käsilaukkuni vakiokalustoon ja onkin jo harmikseni kohta lopussa. 

Clinique All About Eyes -peitevoide

Alkuvuodesta 2015 hankittu peitevoide on ollut koko vuoden käytössä minulla ainoana peitevoiteena, enkä ole kaivannut muita. Voide on siis sekä erittäin riittoisaa, että erittäin hyvää. All About Eyesin peittokyky on hyvä niin tummille silmänalusille kuin näpyille ja muille ihon virheillekin. Se sulautuu ihoon tasaisesti, mutta kuivilla silmänympäryksillä saattaa kyllä myös korostaa juonteita. Silmänympärysvoiteen käyttö onkin onnistumisen a ja o tummia silmänympäryksiä peittäessä. Nykyisellä kulutuksella tällä peitevoiteella mennään vielä ensi vuosikin, katsotaan sitten tuleeko tarvetta kokeilla jotain muuta. Peitevoiteen olen maininnut myös Maaliskuun lemppareissa

Lumene Longwear Blur -meikkivoide

Tätä meikkivoidetta en tällä hetkellä omista, mutta yhden tuubin olen 0-sävyä käyttänyt. Longwear Blur on kuitenkin selkeästi vuoden paras meikkivoide, joten se ansaitsee paikan täällä parhaiden joukossa. Viime aikoina en ole oikein löytänyt hyvää meikkivoidetta, joten olen alkanut kaivata taas tätä. Blurrilla saa aikaan tasaista, kuulasta ja peittävää jälkeä. Meikkivoide levittyy kauniisti ja pysyy kohtalaisen hyvin. Kaunis meikkipohja syntyy hetkessä, mitä arkiaamuna osasin erityisesti arvostaa. Tuotteesta olen kirjoittanut myös Toukokuun lemppareissa


IHONHOITO

Dr. Hauschka sitruuna-sitruunaruoho -vartalovoide

Vuoden ihanin vartalovoide! Happaman sitruunainen tuoksu on aidon raikas ja herkullisen mehukas. Koostumus on kevyt ja nopeasti imeytyvä, mutta siihen nähden hyvin kosteuttava. Lasinen pumppupullo on ihanan yleellinen. Ihastuin tähän heti ensi kokeilusta. Ensimmäisen pullon sain blogin kautta, mutta tuon kuvassa olevan olen ostanut itse. Vartalovoidetta olen ihastellut jo Heinäkuun Parhaassa & Pettymyksessä.  

Lush Ro's Argan Body Conditioner*

Toinen ihana vartalolle käyttämäni tuote on Lushin suihkuvoide Ro's Argan. Se todella jää iholle kosteuttamaan, eikä huuhtoudu kokonaan pois iholta suihkuttaessa. Tuntuma on silkkinen, enkä ole varmaan koskaan levittänyt iholleni mitään näin pehmeää. Tuoksu on myös mahtava ja jos joku tuote on ollut minulle tänä vuonna elämys, se on tämä. Tuote löytyy myös Kesäkuun lemppareista.   

ACO mattapinnan jättävä päivävoide

Vuoden paras päivävoide on valitettavasti lopetettu. Halusin kuitenkin ehdottomasti ottaa tämän postaukseen vielä mukaan, koska tämä nyt vaan oli se paras. Minulla on vielä yksi pullo tätä jemmassa, mutta sen jälkeen täytyy vaan lähteä metsästämään uutta lempparia. Kyseessähän olikin "vain" nopeasti imeytyvä, sopivasti kosteuttava, loistavasti meikin alle sopiva ja hyväntuoksuinen voide. Nyyh. Tuotteen on voinut bongata myös Helmikuun lemppareista

Bernard Cassiere Bilberry Mask

Viime syksystä suosikkini kosteuttavista naamioista on ollut tämä mustikkanaamio. Siihen nähden olen käyttänyt sitä vähän, koska olen pihistellyt pientä tuubia, jonka tästä vielä omistan. Yönyli vaikuttava naamio on todella paksua tavaraa, jonka kuiva iho kuitenkin imaisee hetkessä. Parasta on laittaa tätä paksu kerros kasvoille vaikuttamaan ja aamulla herätessä iho on mahtavasti kosteutettu ja pehmeä. Tuoksu on myös ihan omanlaisensa, tykkään kovasti!

Hurraw! Chai Spice -huulivoide

Aidosti jouluiselta chai-mausteelta tuoksuva huulivoide on suosikkini Hurraw!:in huulivoiteista ja kaikista muistakin tänä vuonna kokeilemistani huulivoiteista. Hurraw!:n koostumus on täynnä aitoja öljyjä ja vahoja, jotka levittyvät huulille sulavasti ja pehmeästi. Puikko on hauskan muotoinen ja miellyttää ulkonäöllisestikin silmää. Toinen puikko on jo käytössä ja varmaan ensi talveksi on ostettava taas uusi.. Hurraw!:sta olen kirjoittanut enemmän tässä postauksessa

Secret-deodorantti

Paras deodorantti ikinä, ehdottomasti. Kaksi jenkeistä tuotua purkkia tätä käytin ja ikävöimään jäin. Mikään toinen dödö ei ole toiminut minulla yhtä hyvin. Tällä hetkellä minulla ei tätä ole, mutta varmasti hankin lisää jos tulee vastaan. Secret pääsi myös Huhtikuun lemppareihin


Fudge Violet Toning Shampoo

Syksyllä sain tämän viimeinkin käsiini ja hiusmaailmani mullistui täysin. Tällä hetkellä suunnitelmissani on kasvattaa oma hiusvärini takaisin ja sävyttää hiuksia säännöllisesti vain Fudgen maagisella hopeashampoolla. Tässä shampoossa on mieletön pigmentti ja sillä olen saanut hiukseni oikeasti kylmän sävyisiksi. Ainoa harmitus on se miten hankalasti tätä on saatavilla.  

Yves Rocher Lemon Basil -vartalosuihke

Tämän vartalosuihkeen pääsy parhaiden joukkoon oli minullekin yllätys. Aloin käyttää sitä aina kun en keksinyt mitä muuta tuoksua laittaa ja pikkuhiljaa huomasin sen hienouden piilevän juuri siinä. Raikas tuulahdus sitruunaa ja aavistus basilikaa ovat toimineet tilanteessa kuin tilanteessa, eikä tuoksu kyllästytä koskaan. Muovista suihkepulloa voi kantaa huoletta mukana myös matkustaessa. Lemon Basil -tuotteista olen kirjoitellut myös täällä.  

Acorelle Delicious EdP*

Vuoden herkullisin tuoksu on tässä. Delicious-tuoksusta löytyy muun muassa ruusua, hunajaa, praliinia ja vaniljaa. Tuoksu on todella pehmeä ja lämmin. Olen ajan myötä ihastunut tähän yhä enemmän ja se onkin suosikkini tänä vuonna käyttämistäni tuoksuista. Olen säästeliäästi käyttänyt tätä vain erityisemmissä tilanteissa ja tuoksusta tuleekin nyt aina hyvä mieli. Kun pieni näytepullo loppuu, on minun varmaan hankittava täysikokoinenkin.

RevitaLash EyeLash Conditioner*

Ripsiseerumi on melko uusi tuttavuus, mutta ehdin sitä jo pari kuukautta viime vuoden puolellakin käyttää. Syy, miksi tämä pääsi parhaat-listalle on, että tämä oikeasti minulla toimii. Olen käyttänyt sitä säännöllisesti joka ilta ja ripsistäni on tullut huomattavasti pidemmät ja vahvemmat. Eron huomaa, kun laitan ripsiväriä: ripset ovat käytön aloittamisen jälkeen näyttäneet poikkeuksetta hyviltä ripsivärin kanssa. Ennen taistelin, että sain niistä tuuheat ja erotellut, mutta nyt se onnistuu useimmilla ripsiväreillä. Mitään huonoa en ole tuotteessa huomannut, joten oman kokemukseni perusteella voin tätä suositella.

Bangerhead Fresh Me Up! Dry Shampoo

Lopuksi kuivashampoo, jota pidän edelleen parhaana ja joka myös johdatteli minut kuivashampoiden maailmaan. Fresh Me Up!:ia käytin tänä vuonna kaksi pulloa, mutta tällä hetkellä minulla ei sitä ole. Jossain vaiheessa sitä kuitenkin Bangerheadilta tilaan, muualta sitä ei valitettavasti saa. Tällä kuivashampoolla hiuksista tulee taas kevyet ja ilmavat, mutta ei kitkaisen tuntuiset. Tuoksu on miellyttävä, mitä ei monista kuivashampoista voi sanoa. Hyviä kuivashampoita olen Fresh Me Up!:in jälkeenkin käyttänyt, mutta minulle tämä on se paras. Tuote löytyy myös Maaliskuun lemppareista.

Trind Nail Repair

Kynnenvahvistaja on ollut todella ahkerassa käytössä aluslakkana. En tiedä onko tästä vai mistä johtunut, mutta eivätpä ole kynnet juuri lohkeilleet. Kuurina en ole tätä kokeillut, mieluumin pidät aina lakat kynsillä. Kynnet ovat kuitenkin välillä olleet jopa viikonkin ilman lakkaa ja pysyneet silti kunnossa. Koen, että tästä tuotteesta on siis todella ollut hyötyä kynsilleni. Pieni syyskuun Livboxista tullut pullo on jo kohta loppu.

Tänään koittaa paluu arkeen, mutta onneksi sentään on vielä keskellä viikkoa yksi vapaapäivä. Voimia kaikille uuteen vuoteen, toivotaan että siitä tulee aina parempi kuin edellisestä!

Mikä kosmetiikkatuote sinulla jäi erityisesti mieleen vuodesta 2015?

*Saatu blogin kautta

12 kommenttia:

  1. Lorealin kulmageeli kiinnostaisi, koska olen tänä vuonna aivan hurahtanut kulmageeleihin. Lumenen geeli/vaha on ollut suosikkini :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Suosittelen kokeilemaan, jos vaan sulla on aika vaaleat kulmat :) Tarkkaa jälkeä tuolla tuotteella ei toki tule, mutta luonnollista ja kivannäköistä kyllä.

      Poista
  2. Tosi kivoja valintoja, monta itsellenikin tuttuja. Delicious on tosi ihana, mutta vaikka se on EdP kesto iholla on vaan pari tuntia ja taas joutuu ruiskimaan. :( Vähän enemmän itse kyllä toivoisin kestoa tuoksulta. Dr- Hauschkan vartaloemulsio on ihanaa, sitruuna on niistä munkin lemppari. Idunin luomiväripaletti on ihan huippu, samoin Hurrawt! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mulla Delicious kestää kyllä useemman tunnin :) Löytypäs paljon samoja suosikkeja!

      Poista
  3. Jane Iredalen puristepohja oli yllättävän peittävä ja muutoinkin aikas kiva, vaikka olen enemmän jauhemaisten mineraalien ystävä. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Aijaa :) Mulla on kans nyt yks jauhemainen pohja käytössä, mutta toi puristepohja on kyllä niin paljon käytännöllisempi kun ei pöllyä jauheet aina joka paikkaan.

      Poista
  4. Tota Cliniquen All About Eyes -peitevoidetta pitää ihan ehdottomasti jossain vaiheessa munkin testata :) Samoin toi Fudgen hopeashampoo lähtee kyllä testiin, kunhan saan joskus nämä mun entiset hopeashampoot käytettyä pois :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Se on kyllä mun luottotuote! En oo vuodessa kyllästyny :) Fudgen hopeashampoo on mahtava, mut jos et haluu ihan hopeisen kylmiä hiuksia niin kannattaa olla varovainen annostelun kanssa.

      Poista
  5. NYX:in Butter Glossit ja Fudgen hopeashampoo ovat mun suosikkeja myös!

    Mulla on ollut tähän mennessä vähän asenneongelmaa mineraalimeikkejä kohtaan, kunnes uutena vuotena kokeilin kaverilta Jane Iredalen meikkipohjaa. Nenäni vähän punoitti ja laitoin sitä ihan kevyesti puuterin tavoin ja olin ihan että "Whaaaaat?" Kaikki punoitus hävisi saman tien. Tuli kiire kokeilla mineraalimeikkejä enemmänkin ja nyt ostin yhden Sokoksesta ja yksi on iHerbistä tulossa :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo en mäkään ois ikinä uskonut, että menetän sydämeni tuolle meikkipuuterille! Se ei alkuun kiinnostanut yhtään. Mut näin sitä vaan voi yllättyä kun pysyy avoimena uusille jutuille. :) Mitä merkkejä ostit? Mä en ole toistaiseksi kokeillut kuin kahden merkin mineraalimeikkipohjaa, mutta varmasti pitää laajentaa kokeiluja jossain vaiheessa. Ainakin Idunin meikkipohja kutkuttelisi!

      Poista
    2. Ostin Sokokselta BareMineralsia ja iHerbistä on tulossa Physicans Formulaa. Vielä en ole kumpaakaan kokeillut, mutta kirjoittelen niistä blogissani sitten myöhemmin :) Idun kiinnostaisi kyllä muakin! :)

      Poista
    3. Kuulostaa kiinnostavalta! :)

      Poista