31. tammikuuta 2016

Meikkivoidetestailua: Lumene ja Kubiss

Moikka pitkästä aikaa. Pitkältähän tämä lähes viikkokin jo tuntuu, kun on tottunut parin päivän välein tänne kirjoittelemaan. Viimeisen viikon olen ollut mukavien kiireiden vietävänä. Kävin kotikotona vierailemassa ja majoitin myös siskojani meillä pari yötä. Kävimme juhlistamassa tätini valmistujaisia, kuuntelemassa Cheekin ja Imagine Dragonsin keikkoja ja torstaina pyörimme ruhtinaalliset kuusi tuntia shoppailemassa. Pari viimeistä päivää on sitten mennyt palatessa takaisin tavalliseen päivärutiiniin.


Ajattelin tulla kertomaan tänne muutaman sanasen näistä kahdesta meikkivoiteesta, joita olen viime aikoina testaillut. Oikeastaanhan Kubissin Natural Matt Foundation ja Lumenen Nude Perfection Glow Foundation eivät ole mitenkään vertailtavissa; molemmat kun lupaavat ihan eri asioita. Kubiss lupaa mattaa lopputulosta ja Lumene kevyttä ja hehkuvaa meikkipohjaa.


Kubissin mattameikkivoide lupaa kevyen tuntuista, mattaa lopputulosta. Meikkivoide lupaa peittää ihon epätasaisuudet ja se sisältää aurinkosuojan. Natural Matt -meikkivoiteesta en löytänyt lisätietoja mistään, joten nyt mennään sillä mitä pakkaus sanoo. Aurinkosuojan suuruudesta ei lue pakkauksessa mitään, mikä on aika outoa.

Meikkivoide on tunnultaan todellakin mattainen. Sen levittämisessä tulee olla nopea, koska se jämähtää nopeasti paikalleen. Minulla onkin ollut ongelmia saada se kasvoille tasaisesti. Meikkivoide toimii myös huonosti yhteen päivävoiteen ja primerien kanssa ja rullautuu herkästi. Lyhyesti sanottuna tämä meikkivoide ei toiminut minulla lainkaan.  


Lumenen hehkua lupaavan meikkivoiteen testaamista odotin innolla. Olen lukenut muista blogeista, että peittävyys olisi tässä enemmän sävytetyn päivävoiteen kuin meikkivoiteen tasoa. Meikkivoide lupaakin vain kevyttä peittävyyttä ja luonnollista heleyttä iholle. Meikkivoide sopii erityisesti kuivemmalle iholle, jolla ei ole juurikaan peitettävää.

Glow -meikkivoide tuntuu suorastaan kosteusvoidemaisen kosteuttavalta. Voiteessa on ihana, marjainen tuoksu. Meikkivoide jättää iholle kuulaan, kevyen peiton. Minulla se kyllä peittää myös hieman ihon epätasaisuuksia, etenkin kerrostettuna. Kyseessä on kuitenkin selkeästi kevyt meikkivoide, joten esimerkiksi finnejä tämä ei peitä lainkaan. Miinuksena jälleen huono toimivuus primerien kanssa, myös tämä rullautuu jonkin verran niiden kanssa. Lumene toimi iholleni paremmin kuin Kubiss, mutta ei kuitenkaan niin hyvin kuin olisin toivonut.


Ylempänä kuvassa on Kubissin meikkivoide ja alempana Lumenen. Meikkivoiteissa on selkeä sävyero: Kubiss on keltapohjainen ja Lumene enemmän punapohjainen.

Viime aikojen meikkivoidekokeilut eivät siis ole olleet minulle kovin tuloksellisia. Minusta on kuitenkin hyödyllistä lukea myös negatiivisia arvioita, koska esimerkiksi erilaisella ihotyypillä nämäkin meikkivoiteet saattaisivat toimia paremmin. Esimerkiksi Kubiss rasvaisemmalla iholla ja Lumene kuivalla, aikuisemmalla iholla. Suosittelenkin lukemaan tuotteista myös muita arvioita, eikä tekemään päätöstä yhden perusteella. Itselleni toivon seuraavien kahden testiin tulevan meikkivoiteen nappaavan paremmin, ne ainakin vaikuttavat hyviltä!

Oletko tehnyt viime aikoina jonkun hyvän meikkivoidelöydön? Oletko testannut jompaa kumpaa näistä meikkivoiteista?

Tuotteet saatu blogin kautta testiin.

8 kommenttia:

  1. Voisin kuvitella, että mulla näiden kahden sekoitus voisi olla hyvä, mutta yksinään ne eivät toimisi. Lumene on mulla jäänyt testaamatta, koska peittävyyttä pitäisi olla enemmän :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä kokeilin sekoittaakin noita kahta, mut se ei toiminut niin hyvin käytännössä. :D

      Poista
  2. Lumenea kokeilin, mutta se ei sopinut mulle alkuunkaan. Jos mä näen sen vaivan, että laitan meikkivoidetta, niin kai nyt haluan että se peittää edes jotain :D

    Mä oon tehnyt ihan huippu meikkivoidelöydön, löysin meinaan Too Facedin Born This Way -meikkivoiteen. Ihan huippuhyvä meikkivoide! Se peittää paljon, pysyy hyvin ja näyttää silti luonnolliselta. En voisi enää elää ilman :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Näinpä :)

      Kiitos vinkistä, pidän mielessä jos joskus taas pääsisi Sephoraan käymään :) UD:n meikkivoide kiinnostaisi mua myös ja Revlonin Colorstay, testattavaa riittäisi kyllä :D Mä puolestani suosittelen Lumenen Blur -meikkivoidetta, se on ihan huippu!

      Poista
  3. Lumene on kyllä tosi kevyt, käytän silloin kun iho on priimakunnossa, luulen, että kesällä tartun siihen ahkeraan. :)

    Oma meikkivoidesuosikki on Elizabeth Ardenin Flawless Finish, mutta myös Clarinsin Skin Illusion on aika täydellistä kamaa omalle pintakuivalle iholle. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Musta tuntuu, et mun iho ei oo koskaan sellasessa kunnossa et voisin käyttää tota yksinään :D peitevoidetta tarvii ainakin kaveriks. Kiitos meikkivoidevinkeistä!

      Poista
  4. Tuo Lumene on kiva ja sain kyllä tuolla Kubissilla ihan kivan meikin, mutta ei se oikein pysynyt. Sitä oli myös hankalaa käsitellä. Mutta Kubissin aurinkopuuterista tulikin sitten lemppari ja käytän joka päivä. :) Kiva edullinen sarja nuorten budjetille vaikkapa. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mulla on vielä kokeilematta Kubissin peitevoide, odotan sen kokeilua mielenkiinnolla :)

      Poista