22. tammikuuta 2016

Lushin palashampoo Montalbano

Olen testannut nyt ensimmäistä kertaa palashampoota. En ole oikein palasaippuoiden ystävä, mutta palashampoo kuulosti hyvinkin kiinnostavalta. Minua erityisesti kiinnosti miten ne käytännössä toimivat ja miltä ne hiuksissa tuntuvat. Lushin Montalbano sisältää muun muassa vihreitä oliiveja, sisilialaista sitruunaöljyä ja rosmariinia. Shampoo lupaa hiuksille tehokasta pesua, päänahalle tasapainoa ja sitruunasta hiuksille saatavaa kiiltoa. Sitruuna vaikuttaa hiuksiin myös aavistuksen vaalentavasti ja kirkastavasti. Montalbano sisältää myös paukkukarkkia, jonka sanotaan tekevän pesuhetkestä jännittävän. 


Montalbano on ollut minulla käytössä jo useamman kuukauden ajan. Se on ollut siis todella riittoisa, selkeästi nestemäistä shampoota pitkäikäisempi. Olen käyttänyt sitä pääasiassa hieromalla suoraan märkään tukkaan. tällä tavalla olen saanut palan vaahtoamaan nopeammin ja runsaammin. Palasta irtoaakin runsaasti pehmeää vaahtoa. Montalbano on shampoona selkeästi pesevän tuntuinen ja huuhtelun jälkeen tukka on suorastaan nitisevä. Se ei kuitenkaan kuivata hiuksia tai päänahkaa erityisemmin. Kuivana hiukset ovat puhtaat ja tavallisen tuntuiset. Erityistä kiiltoa en ole huomannut, enkä vaalentavaa vaikutusta. En tajunnut Montalbanon sisältävän paukkukarkkia ennen kuin nyt luin esittelytekstin..  


Hyvää Montalbanossa on erityisesti riittoisuus, pakkauksettomuus (vähemmän jätettä) ja ihana sitruunan tuoksu. Tykkään myös pesevyydestä; olen saanut tällä hyvin tukasta pois lian ja muotoilutuotteiden jämät. Huonona puolena on taas säilytys: en ole vielä keksinyt paikkaa jossa pala suihkussa mahtuisi siististi kuivamaan käytön jälkeen. Nyt palan ollessa lopussa harmittaa myös sen lohkeileminen moneen osaan, mutta pienet palasetkin olen saanut käytettyä. Minulle shampoopalan käyttäminen on ollut hauska, tavallisesta poikkeava elämys, vaikka edelleen suosin kyllä tavallisia shampoita helpomman käytettävyyden vuoksi.

Mitä mieltä olet palashampoista, jos olet niitä kokeillut?

Tuote saatu blogin kautta.

6 kommenttia:

  1. Olen käyttänyt Lushin Honey I Washed My Hair- palashampoota nyt vähän yli kuukauden. En ainakaan muistaakseni ole saanut millään muulla shampoolla aikaan niin tuuheita ja ilmavia hiuksia. Ja kylppäri tuoksuu aina superhyvälle shampoon käytön jälkeen.
    En tiedä kuvittelenko vain mutta minusta tuntuu että palashampoo kuluu nopeammin kuin tavallinen? :o

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Aika jännä, jos sulla kuluu nopeemmin kuin normi :D Mulla taas on ollut fiilis, ettei tuo lopu koskaan. Puhdasta jälkeä noilla kyllä tulee! Mä olen tykännyt taas hurjasti Lushin It's raining men -suihkugeelistä, jossa on sama tuoksu kun tuossa kokeilemassasi shampoossa :)

      Poista
  2. Sen jälkeen kun kommentoit mun blogiin ja suosittelit kokeilemaan Lushin palashampoota, oon noita miettinyt ja ihan mahtavaa, kun sulta tuli postaus tästä! :) Mulla ei siis ole noista palashampoista kokemusta, mutta tosi mielenkiintoisilta noi kuulostaa. Itsekin tosin aloin miettiä, että missä tollasta säilyttää. Pitää ihan ehdottomasti jossain vaiheessa testata jotain palashampoota!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Parasta noita olisi säilyttää jonkinlaisen ritilän päällä, mistä vesi pääsee valumaan pois ja pala kuivaa käyttökertojen välillä myös alapuolelta. Itseltäni ei tuollaista kyllä vielä löydy.. Joten omaani säilytän taloustikkaiden portaalla kylppärissä :D Jos tuuheuttavista shampoista tykkäät, voin tätä kyllä suositella. Kannattaa katsella toki myös muita palashampoita Lushilta, oon niistäkin kuullut hyvää. Ihan parasta on, kun näistä arvioista on hyötyä jollekin toisellekin, joten kiitos kun piristit kommentillasi myös mun päivää! :)

      Poista
  3. Itseltäni löytyy juurikin sama shampoopala (http://blingershimmer.blogspot.fi/2015/08/lush-montalbano.html), jonka käyttö kylläkin nyt jäänyt, vaikka tuotteesta kovasti pidinkin. Pitääkin muistaa ensi kerralla kaivella hiustenpesuun esille :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kävin lukee sunkin arvion Montalbanosta, aika samoilla linjoilla näköjään ollaan :)

      Poista