7. elokuuta 2015

Aurinkokamut

Luvassa on taas pari päivää vähän aurinkoisempia kelejä, joten vihdoin on hyvä aika puhua vähän auringolta suojautumisesta. Auringolta suojautuminen on yleensä ottaen minulle välttämätön paha ja pyrinkin pärjäämään sen suhteen mahdollisimman vähin varustein. Olen kuitenkin tietojen karttuessa tullut myös yhä tietoisemmaksi auringon haitoista ja niitä on ihan syytä pelätä. Muutamilla perustuotteilla voi kuitenkin jo päästä pitkälle, ellei ole ammattimainen auringonpalvoja.


Tässä on tuotteet, joilla olen auringolta kesän ajan suojautunut. Iso osa suojautumisessa on tietysti ollut viileillä ilmoilla ja sillä, että olen koko kesän ajan ollut töissä sisätiloissa. Näiden seikkojen vuoksi ei ole juuri tullut ostettua uusia kesävaatteita tai käytettyä hirveästi ihoa paljastavaa vaatetusta. Paras suojahan auringolta ovat vaatteet. En myöskään ole niinä about kahtena hellepäivänä tullut hakeutuneeksi rannalle itseäni käristämään. Se ei vaan ole minun juttuni. Jos kuitenkin joku siellä siitä tykkää, niin silloin tarvitsee jo paljon järeämpiä aseita kuin nämä, mitkä tässä postauksessa esittelen. 


Kasvojen ihoa olen suojannut vuorotellen ja yhdessä näillä neljällä tuotteella. Lumene Longwear Blur Foundation 0 Light Ivory on sävyltään sopinut minulle koko kesän ja vetelee nyt viimeisiään. Siinä on aurinkosuojakerroin 15. Yhdessä aurinkosuojakertoimen 20 sisältävän Jane Iredalen PurePressed -mineraalimeikkipohjan* kanssa saan tehtyä kauniin, hehkuvan, luonnollisen ja kestävän meikkipohjan. Tällä kombolla olen mennyt lähes koko kesän. 

Hurraw! Sun Balm -huulivoiteen otin vasta käyttöön. Siinä on aurinkosuojakerroin 15, joten se sopii hyvin kesähuulivoiteeksi. Itselläni puikko on kulkenut mukana laukussa. Jos puolestaan kaipaa aurinkosuojan lisäksi huulilleen huolitellumpaa ilmettä, niin Jane Iredalen Lip Drink "Buff"* antaa huulille kevyttä nuden sävyä ja samalla suojakertoimen 15.


Koko vartalolle olen ottanut käyttöön nämä kolme purkkia. Useita aurinkovoiteita olen saanut keväällä ja kesällä blogin kautta, mutta olen joutunut antamaan ne eteenpäin, kun niille ei ole tullut käyttöä. Nämä kolme erottuivat massasta ja niillä olen sitten kesän pärjäillyt. Huomioi, että jos tykkäät rannalla löhöilystä, niin nämä eivät kyllä millään silloin riitä. Lushin Powered Sunshine* on jauhemainen aurinkosuoja, kertoimella 15. Se on hyvä vaihtoehto, jos perinteisten aurinkovoiteiden rasvaisuus iholla ärsyttää. Jauhetta hierotaan ihoon, josta se ei juurikaan näy ja jättää mattaisen pinnan. 

Lushin Sesame Suntan Lotion* spf 10 taas on perinteinen aurinkovoide, sillä erotuksella, että levityksen jälkeen iholle jää paahtoleivän tuoksu. Tämä johtuu voiteen sisältämistä seesamin siemenistä. Acorellen Sun Gel* sisältää suojakertoimen 30 ja on geelimäistä, paksumpaa aurinkovoidetta. Levitän sitä tarvittaessa herkemmin palaville alueille, kuten poikaystävän niskaan.

Mihin aurinkosuojatuotteisiin olet turvautunut tänä kesänä?

*Saatu blogin kautta

6 kommenttia:

  1. ihana tuo jane iredale ja Hurraw ja Lushkin kestosuosikkeja. Lumenen meikkivoiteet, ym.ovat kyllä aivan huippuja. Kivaa viikonloppua <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ne kyllä ovat! Tuo meikkipohjakombokin on paras, mitä olen tähän mennessä kokeillut. Mukavaa viikonloppua Tiia! :)

      Poista
  2. Mullakin on ollut Lumenen meikkivoide tehokäytössä kesällä aurinkosuojan takia. Reissusta ostin Seventeen merkin meikkivoiteen, jossa on onneksi vielä korkeampi aurinkosuoja (SPF 25), joten eipä pitäisi ihon palaa :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo se on kyllä kesällä hyödyllinen ominaisuus :) Tuosta Seventeenin meikkivoiteesta olisi kiva kuulla lisää. Mistä päin maailmaa se on hankittu?

      Poista
  3. Täältä löytyy puolestaan myös tuo Jane Iredalen pohja sekä Hurraw-huulivoide, joskin olisin toivonut että niitä olisi voinut käyttää useammin tänä kesänä. :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä olen käyttänyt niitä säällä kuin säällä, eipä tuosta suojakertoimesta ole koskaan haittaa :)

      Poista