28. kesäkuuta 2015

Juhannusnaama ja kajalihastus

Juhannukseksi halusin vähän enemmän väriä meikkiin ja testasin Avonin turkoosia kajalkynää*, joka on ihanasti nimeltään "turquoise waters". Olen nyt vasta alkanut kiinnostua värikkäistä kajalkynistä uudelleen teinivuosien jälkeen. Silloin käytin useinkin meikissä valkoista tai vaaleansinistä kajalkynää yläluomella, mielenkiintoisin lopputuloksin. Nyt värikkäät kajalit ovat tehneet paluuta kesäksi, jolloin niillä saa tehtyä nopeasti raikkaan silmämeikin.


Ja mikäs olisi sen kesäisempi väri kuin turkoosi? Kajalin vetää luomelle hetkessä ja kun sutii vielä vähän ripsiväriä ripsiin, on helppo kesämeikki hetkessä valmis. Silmämeikin suhteen olen usein vähän mielikuvitukseton enkä useinkaan jaksa käyttää luomivärejä, mutta kajalkynistä olen innostunut niiden helppouden ja yksinkertaisen jäljen vuoksi. Ja kyllähän se väri piristää ilmettä ja tekee lookista hetkessä vähän mielenkiintoisemman.


Värikkäällä kajalilla vedetyn viivan ei tarvitse olla niin tarkka tai symmetrinen ja se saa olla paksu. Lopputulos on rento ja hauska, kuten juhannus. Minulla erilaisten meikkien kokeileminen vaatii nähtävästi vielä juhlapyhän, jotta voin vedota siihen jos joku ihmettelee miksi olen tehnyt jotain tavallista poikkeavaa. Ehkä jossain vaiheessa värikkäätkin meikit tuntuvat niin omilta, että niitä uskaltaa tehdä arkenakin. Toivottavasti, koska olen ihan ihastunut värikkäisiin viivoihin!


Ajattelin laittaa tähän vielä kuvan meikissä käytetyistä tuotteista. Huomasin kyllä juuri, että huulipuna taitaa kuvasta uupua. Se oli muistaakseni BoHo:n kaunis Capucine*, joka sopii persikkaisuudessaan mainiosti turkoosin kanssa yhteen. Persikkaista sävymaailmaa oli myös poskilla ihanan Zuii:n Melon-poskipunan muodossa, mutta se ei oikein noista valoisista kuvista erotu. 

Meikkipohjasta halusin kestävän ja siihen olen todennut parhaaksi komboksi Lumenen Blur-meikkivoiteen + Cliniquen peitevoiteen + Jane Iredalen mineraalimeikkipohjan* + Lumenen puuterin. Luomet pohjustin Urban Decayn Primer Potionilla saadakseni kajalille mahdollisimman hyvän keston. Kulmissa on kulmakynää ja kulmakarvageeliä Lumenelta. Ripsissä on IsaDoran Flashing Volume -ripsaria.

Käytätkö kesällä meikissä enemmän värejä kuin talvella?

*Saatu blogin kautta

6 kommenttia:

  1. Minun pienessä meikkikokoelmassani ei ole mitään kovin värikästä, pitäisi ehkä hankkia piristykseksi. Itse tykkään talvellakin käyttää värikkäitä vaatteita, miksei siis meikkiäkin. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo ei multakaan vielä kahta enempää värikkäitä kajaleja löydy, mutta olen ollut niistä tosi innoissani! :) Värit sopii ehdottomasti kesään.

      Poista
  2. Kyllä ehdottomasti käytän, eritoten huulissa, luomiväreissä ja kynsilakoissa. Ihanasti sopii tuo turkoosi sinulle. <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitoksia Tiia! Huomasin muuten tänään että kesäkuun Trendi-lehden numeron mukaankin värikkäät rajaukset on nyt in, kerranki oon ajoissa :D

      Poista
  3. Turkoosi rajaus on tosi kiva! Mäkin innostun aina kesällä käyttämään meikissä enemmän värejä. En normaalisti käytä kovinkaan räikeitä huulipunasävyjä, mutta nyt olen huomannut tykästyneeni räväkämpiin pinkkeihin. Rakastan myös värikkäitä silmänrajauksia kesäaikaan. Värillisellä rajauksella saa niin nopeasti piristystä meikkiin, muuta ei paljon (silmämeikkiin) tarvitakaan. Ripsiväri ja värillinen rajaus - se on siinä :)

    VastaaPoista